Robótki ręczne szydełkiem, na drutach, igłą i inne ...- blog założony 19 kwietnia 2008 r.
niedziela, 25 stycznia 2015
Było sobie jajko ...

 

Było sobie jajko:

 

 frywolitki

 

 

 

Nagle jajko pękło ... i wyskoczył z niego żółty kurczaczek:

 

 frywolitki

 

 

 

W pękniętej skorupce się rozgościł:


 

 frywolitki

 

 

I czeka co bedzie dalej:

 

 

 frywolitki

 

 

 

Ooooo! jak z tych jajek wyskoczą kurczaki, to bedzie zabawa!

 

 

frywolitki

 

 

 

Będą, będą - już są!

Długo kombinowałam jakby je zrobić i tak powstały trzy rodziny kurczaków.

 

 

frywolitki

 

 

***

Planuję zrobić z tych frywolitkowych elementów kartki świąteczne.


 ***

sobota, 24 stycznia 2015
Romantycznie

 

Nie wiem co mnie naszło, ale postanowiłam zrobić komplet romantycznych serweteczek oczywiście z motywem serduszek. Zrobiłam je techniką frywolitek. Wyszło tak:

 

frywolitki

 

 

Serweteczki mają średnicę: większa- 14 cm, a mniejsze - 8 cm. 

 

frywolitki

 

 

A to etapy wykonania:

 

frywolitki

 

 

frywolitki

 

 

frywolitki

 

 

Oprócz tego zrobiłam kilka różnych serdusze, ale to pokażę innym razem.

 

***

środa, 14 stycznia 2015
lalka - murzynek

 

Tydzień temu zostałam poproszona o wykonanie lalki na aukcję lalek w ramach projektu "Wszystkie kolory świata". Celem tego projektu jest zakup szczepionek dla dzieci w Afryce.

I tak mi wyszła:

 

 robótki szydełkowe

 

 

Robótki szydełkowe

 

 

Czasu było trochę mało, ale zdążyłlam. Wykonałam ją z włóczki częściowo na drutach, a częściowo szydełkiem. Wielkość lalki była narzucona: 50 cm.

Mojej wnusi tak sie spodobała lalka, że wymusiła na mnie żeby jej zrobić taką samą.

 

Robótki szydełkowe

 

 

***

wtorek, 30 grudnia 2014
Koniczynki na szczęscie

 

Szczęścia, zdrowia, pomyślności w Nowym 2015 Roku

wszystkim odwiedzajacym mój blog

 

PC304716300ZW 

 

W ubiegłych latach robiłam na Nowy rok słoniki albo kominiarczyka na szczęście. Koniczynki, a szczególnie te czterolistne ponoć przynoszą szczęście, więc zrobiłam ich garśc dla siebie i do obdarowania innch.

 

PC304714300ZW

 

PC304715500ZW

 

PC304717400ZW

 

Potraktowałam to również jako okazję do doskonalenia moich umiejętnośći w zakresie frywolitki igłowej.

niedziela, 28 grudnia 2014
Święta, święta ... i po swiętach

 

 Pozdrawiam wszystkich poświątecznie.

 

W święta chyba najwięcej uwagi poświęcam choince. Nie zawsze mam dość czasu na udekorowanie jej. Mam mnóstwo własnoręcznie wykonanych ozdób choinkowych  i może dlatego trudno mi zdecydowac co umieścic na choince., ale jakoś musze to wybrać.

 

PC244644300ZW1

 

 

PC244651500ZW

 

 

PC244662500ZW

 

 

2_003500ZW6

 

 

W święta postanowiłam jeszcze ozdobić frywolitkami małe bombki ( śerdnicy 4,5 cm) które już wisiały na choince nieozdobione. 

 


PC284702500ZW

 

 

PC284704500ZW

 

 

Święta upłynęły mi bardzo pracowicie. Postanowiłam uzupełnić fotki które zniknęły z mojego bloga. Jest tego mnóstwo. To bardzo żmudna praca, muszę wejść w każdy wpis, przypomniec sobie jakie tam były fotki, wyszukać je w swoich zbiorach i ponownie wkleić we właściwym miejscu. Wszystkiego nie udało mi sie jeszcze uzupełnić, ale już niedużo mi pozostało.

 

***

 

niedziela, 21 grudnia 2014
Wesołych świąt!

 

Zdrowych, Wesołych Świąt Bożego Narodzenia.

Miłego wypoczynku świątecznego.

 

frywolitki 

 

Do życzeń dołączam malutkie frywolitkowe dzwoneczki. 

 

 Frywolitki

 

  

Frywolitki

 

 Jest taki malutki:

 

frywolitki

 

A to ozdoba do dzwoneczka: 


frywolitki

 

A może dzwoneczek z kokardką?

 

frywolitki

 

***


Pierniczki

 

Pierniczki juz upieczone, pachnące, mięciutkie czekają na święta. Prezenty tez już przygotowane. Gorzej z porządkami świątecznymi.


 

 

 

 

Jednak bardziej lubię robić pierniczki szydełkowe,takie które pokazywałam w ubiegłych latach:

 

robótki szydełkowe

 

 

robótki szydełkowe

 

***

środa, 17 grudnia 2014
Święta coraz bliżej

 

Święta tuż, tuż, a ja mam jeszcze dużo prac domowych do wykonania. Czeka mnie też jeszcze kilka spotkan rodzinnych, ponieważ połowa mojej rodziny i znajomych obchodzi urodziny w grudniu. Mimo to udało mi się zrobić jeszcze kilka drobiazgów świątecznych.

 

 

Zrobiłam kilka nowych frywolitkowych gwiazdek śniegowych na choinke. Poszukiwałam gwiazdek przypominających płatki śniegu:

 

Frywolitki

 

 

Frywolitki

 

 

 Takie frywolitkowe mikołajki są pierwszą próbą. Nie wyszły najlepiej, ale to pierwsze próby - popracuje jeszcze nad nimi w wolnej chwili:

 

frywolitki

 

Po zrobieniu mikołajków eksperymentalnie postanowiłam je pomalować farbkami do tkanin. Zobaczcie jak wyszły:

 

frywolitki

 

 

 

Zrobiłam tez jeszcze jedną serwetkę szydełkową, chociaż mam ich sporo. Urzekł mnie w niej taki charakter gwiazdkowo - śnieżny:


Robótki szydełkowe

 

***

sobota, 13 grudnia 2014
Choineczki

 

Kilka lat temu zamieściłam na moim blogu szydełkowe choineczki 3D, oraz opis ich wykonania:

 

robótki szydełkowe

 

 

W tym roku zrobiłam trochę inne, zrobione na podobnej zasadzie. Moje mają wysokość 10 cm, ale można uzyskać dowolną wielkość, przerywając w odpowiednim miejscu, lub dodając więcej rzędów.

 

robótki szydełkowe

 

 

robótki szydełkowe

 

robótki szydełkowe

 

 

robótki szydełkowe

 

***

sobota, 06 grudnia 2014
Mikołajowe prezenty

Jutro wszystkie dzieci czekaja na Mikołaja. Prezenty dla moich wnucząt: Alusi i Karolka, już od dawna przygotowane, starannie dobrane. Ponieważ są dość dużych rozmiarów, zastanawiałam sie jak ładnie je zapakować żeby wyglądały atrakcyjnie. Brałam pod uwagę różne warianty, ale w koncu postanowiłam uszyć dwa płócienne woreczki, wielkością dopasowane do prezentów. Woreczki ozdobiłam postaciami Mikołaja i stosownymi napisami, wykonanymi kredkami do malowania na tkaninach. Po przeprasowaniu taki rysunek jest trwały. 

 

woreczki na prezenty

Myśle że spodobają sie moim wnuczętom zarówno prezenty jak i opakowania, a woreczki będą mogły wykorzystać w zabawie albo do przechowywania zabawek.

 

***


1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 69
| < Wrzesień 2015 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        
O autorze
Image and video hosting by TinyPic Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us